Safe Surf Rated Back To Home Page Family Friendly Site
About
Bradford
  HIV/AIDS
Articles
  Alternative
Therapies
  HIV/AIDS
Videos
  HIV/AIDS
Links
  HIV/AIDS
News

Introduction:
Positively Positive
- Living with HIV
  Out
About
HIV
  Resume/
Curriculum Vitae:
HIV / AIDS Involvements
  Biography   HIV/AIDS
News Archive
HIV/AIDS News Bradford McIntyre


Scotiabank AIDS Walk for Life 2009: Building the Red Ribbon Highway

Scotiabank AIDS Walk for Life float at the Vancouver Pride Parade. Photo by Bradford McIntyre

OTTAWA, September 2, 2009 - On August 31, the Scotiabank AIDS Walk for Life launched its public service announcement (PSA) to promote its premiere annual fundraising event for HIV/AIDS in Canada. The creative concept for the PSA was developed by TAXI Montreal, with production work conducted by The Garden TV. The PSA will appear on local community television stations and media digital boards in participating Walk communities across the country and YouTube as of today.

"This year's PSA is edgy and a bit more controversial compared to what we've done in the past, but it makes a clear statement that the HIV epidemic is not only restricted to developing countries. HIV is in your own backyard," says Canadian AIDS Society Executive Director Monique Doolittle-Romas.

The 30-second promotional spot depicts desolate inner-city landscapes throughout Canada, with striking captions that suggest that Canada too has its own share of economic and social challenges, which are key causes of HIV/AIDS. It compels Canadians to take a deeper look at how one's environment makes people vulnerable to the disease.

"The video is representative of the way some people look at HIV/AIDS in this country. Misconceptions still abound and many don't realize that in a country as prosperous as Canada, people are still vulnerable to HIV," adds Doolittle- Romas.

The Scotiabank AIDS Walk for Life for Life is a prime opportunity to engage in HIV education and prevention efforts to overcome complacency and to make Canadians aware of how HIV/AIDS affects us all in this country. It also enables communities to raise funds for programs and services that directly assist people living with and affected by HIV/AIDS.

Help us to build the Red Ribbon Highway, a path of hope, by creating awareness of HIV/AIDS in Canada and by joining us in the 2009 Scotiabank AIDS Walk for Life, September 12-20. To find a Walk location in or near your community, visit www.aidswalkforlife.ca.

The Scotiabank AIDS Walk for Life is a project of the Canadian AIDS Society in partnership with the British Columbia Persons with AIDS Society, the AIDS Committee of Toronto, and community-based AIDS organizations across Canada. During the national week-long event, cities and communities from across the country host Walks to raise funds for local services and programming and to raise awareness about HIV/AIDS. As Canada's most important HIV/AIDS awareness and fundraising event, the Scotiabank AIDS Walk for Life has now raised close to $28 million for community-based HIV/AIDS service organizations since 1996 and has attracted over half a million participants.

-30-

 

For more information, please contact:

Tricia Diduch, Communications Consultant
Canadian AIDS Society
190 O'Connor Street, Suite 800
Ottawa, ON K2P 2R3
Tel: 613.230.3580 (130)
E-mail: triciad@cdnaids.ca

=============================================================



La Marche action sida Banque Scotia 2009 : faire une autoroute en ruban rouge

Scotiabank AIDS Walk for Life float at the Vancouver Pride Parade. Photo by Bradford McIntyre

OTTAWA, 2ème septembre 2009 - Le 31 août, la Marche action sida Banque Scotia a donné le coup d'envoi à son message d'intérêt public (MIP) pour promouvoir son principal événement annuel de collecte de fonds pour la lutte au VIH/sida au Canada. Le MIP, dont l'idée artistique a été développée par TAXI Montréal et la production effectuée par The Garden TV, sera diffusé par les canaux de télévision communautaire dans les communautés qui participent à la Marche, des babillards médiatiques numériques ainsi que sur YouTube, et ce dès aujourd'hui.

"Le MIP de cette année est percutant, et un peu plus controversé que par les années précédentes : il lance un message clair à l'effet que l'épidémie du VIH n'est pas limitée aux pays en développement. Le VIH est bien présent chez nous", explique Monique Doolittle-Romas, directrice générale de la Société canadienne du sida.

La vidéo de promotion de 30 secondes présente des images de quartiers urbains défavorisés du Canada, accompagnées de sous-titres qui montrent que le Canada a lui aussi son fardeau de défis économiques et sociaux, qui sont d'importantes causes de VIH/sida. Elle interpelle les Canadiennes et les Canadiens pour qu'ils regardent de plus près comment le milieu et la situation de chaque personne peut la rendre vulnérable à la maladie.

"La vidéo est représentative de la manière dont certaines personnes voient le VIH/sida, dans ce pays. Les idées erronées sont encore monnaie courante et plusieurs personnes ne réalisent pas que, dans un pays aussi prospère que le Canada, des personnes sont encore vulnérables au VIH", ajoute Mme Doolittle-Romas.

La Marche action sida Banque Scotia est une occasion incomparable de participer aux efforts d'éducation et de prévention, afin de vaincre la complaisance et de conscientiser le public quant aux manières par lesquelles le VIH/sida nous affecte tous et toutes, dans ce pays. Elle permet aussi aux communautés d'amasser des fonds pour des programmes et des services d'aide directe aux personnes vivant avec le VIH/sida ou qui sont affectées autrement par lui.

Contribuez à faire une autoroute en ruban rouge, une voie d'espoir, en aidant à la sensibilisation au VIH/sida au Canada et en participant à la La Marche action sida Banque Scotia 2009, le 12 au 20 septembre. Pour repérer un lieu de Marche dans votre communauté ou région, visitez www.marcheactionsida.ca

La Marche action sida Banque Scotia est un projet de la Société canadienne du sida en partenariat avec la British Columbia Persons with AIDS Society, l'AIDS Committee of Toronto et des organismes communautaires de lutte contre le VIH/sida aux quatre coins du Canada. Pendant l'événement, étalé sur une semaine, des villes et communautés de partout au pays organisent des Marches pour amasser des fonds pour des services et programmes locaux et pour sensibiliser la population à propos du VIH/sida. La Marche action sida Banque Scotia est le plus important événement de sensibilisation et de collecte de fonds pour le VIH/sida au Canada; depuis 1996, elle a permis d'amasser près de 28 millions de dollars pour appuyer le travail d'organismes communautaires de lutte contre le VIH/sida, grâce à plus d'un demi-million de participants.

-30-

Pour de plus amples renseignements :

Tricia Diduch, conseillère aux communications
Société canadienne du sida
190 O'Connor, bureau 800
Ottawa, ON K2P 2R3
Tél. : 613.230.3580 (#130)
Courriel : triciad@cdnaids.ca


"Reproduced with permission - Canadian AIDS Society"

Canadian AIDS Society
www.cdnaids.ca



 

...positive attitudes are not simply 'moods'

Site Map

Contact Bradford McIntyre.

Web Design by Trevor Uksik

Copyright © 2003-2017 Bradford McIntyre. All rights reserved.

DESIGNED TO CREATE HIV AND AIDS AWARENESS